התפתחות אישית בדרך להשגת יעדים
התפתחות אישית בדרך להשגת יעדים

איך תצליחו לסגל שגרת בוקר?

מהי שגרת הבוקר שלכם?

אני לא מדברת על המקלחת הרותחת ועל הקפה המעולה שלכם שהם אכן חשובים ביותר, אני מדברת על שגרות בוקר מעצימות הכוללות מדיטציות, ריצות, אפירמציות, הודיה, תכנון יומי וכל מה שיגרום לכם להתחיל את היום גבוהים יותר. לא פעם אני נתקלת בכותרות “מהי שגרת הבוקר של אנשים מצליחים?” וכמעט תמיד אקליק.. בפעם האחרונה קראתי שאילון מאסק מתחיל את הבוקר באימיילים של העבודה, אז קחו בערבון מוגבל את כל מה שתקראו כאן..

במשך הרבה זמן רציתי לסגל לעצמי, שגרת בוקר אבל משהו שם לא עבד מספיק טוב, או במילים אחרות לא הצלחתי להתמיד, אבל לאחרונה נראה לי שפיצחתי את העניין ואני הכי שמחה לשתף אתכם ואולי גם משהו שאתם רוצים עבורכם יזוז עוד קצת אחרי שתקראו.

רוצים את הגרסה המהירה? ניסחתי לכם אלגוריתם;)

זה התחיל במדיטציות (רציתי ואני עדיין רוצה להגיע לשלוות המודטים) —>>> כיוונתי שעון להתעורר מוקדם ולקום למדיטציה. לא נעים להודות, אבל ברוב הבקרים התעצלתי / היה לי קר מידי / נעים מידי בכדי להזיז את עצמי, ופשוט שכנעתי את עצמי לעשות מדיטציה במיטה. בפועל המשכתי לישון. בבקרים השעון צלצל, כיביתי אותו והמשכתי למדיטציה לנמנם. זמן קצר אחרי כבר כיוונתי את השעון לשעה שבאמת אקום בה, אני מעדיפה את השינה שלי רצופה…

פעילות גופנית —>>> כן אני רוצה לשמור על כושר. הגוף היקר שלי צריך שידאגו לו ואני מתחילה הליכות ובהמשך גם ריצות. בוקר ראשון קמה עם מוטיבציה של הילדים שלי שמקבלים זמן מסך ויוצאת לנצח את כל הסטטיסטיקות. למחרת כבר חושבת שלא כדאי להעמיס את הגוף יום אחרי יום (הרי התחייבתי לשמור על הגוף היקר) ומנצלת את הזמן לשינה ולאגור כוחות להמשך…אתם כבר מבינים.. למחרת לא ישנתי טוב בלילה ואתם מוזמנים להשלים..

היו תקופות שגם קמתי לכתיבה חופשית בהשראת “דרך האומן” וגם נסיון לקום מוקדם לקרוא כי בערב תמיד הייתי נרדמת (מעניין שגם בבוקר הייתי נרדמת…).

אז שחררתי, לא כל אחת בנויה לשגרת בוקר והכל בסדר.

פאסט פורוורד, הגיעו ימים שהרגשתי לא במיטבי. לא מספיק שמחה, לא מצליחה לקבל החלטות כפי שהייתי רוצה ומעבירה ימים שהבאסה לא זרה בהם. חברה יקרה ששיתפתי בתחושות הציעה שאתמיד בפעילות גופנית ושלחה לי את הטד המרתק של וונדי סוזוקי על יתרונות פעילות גופנית על המח שלנו.


תמורת 30 דקות פעילות גופנית תקבלו:

  • יכולת גבוהה יותר להתמקד ושמירה על ריכוז (החל מהאימון הראשון)
  • שיפור בזכרון לטווח ארוך
  • שיפור מצב הרוח

איזה מדהים? הבנתי ש 30 דקות של פעילות גופנית בבוקר יאפשרו לי לחוות יום בתחושת מסוגלות גבוהה ומצב רוח משופר. הייתם מסרבים לזה? כבר חודשיים שאני קמה כל בוקר לפעילות גופנית של חצי שעה, בעדיפות בחוץ כדי להחשף גם לאור יום, כשהמטרה היא פשוט להזיז את הגוף, להעלות דופק ולפתוח את היום גבוהה יותר. לא מעניין המשקל, לא מעניין קצב ההליכה או הריצה, כל עוד הדופק עולה ולו בקצת. רשמתי לעצמי למה חשוב לי להתמיד בספורט ומה המחיר שאני משלמת כשאני מוותרת על הפעילות הזו. המטרה היא פשוט לצאת, ואני שמחה שאכן כל יום בחודשיים האחרונים (למעט שלושה ימים עם גב תפוס מהסרטים) אני בבוקר בחוץ. אני ממש מאמינה שזה כדור מצב רוח, מוטיבציה ושמחה גם יחד ובהחלט יכולה להעיד על שינוי לטובה שזה מייצר עבורי.

בשבוע האחרון אחרי שהרגל פעילות הגופנית בבקרים השתרש, החלטתי להוסיף לשגרת הבוקר שלי פעילויות נוספות כמו 10 דקות מדיטציה (נראה שעם עוד קצת headspace אני מתקרבת לחוות שלווה).

אם אתם מרגישים ששגרה כזו תתרום לכם, אני מציעה שתתחילו כמוני רק בדבר אחד שהוא הכי חשוב לכם. תגדירו היטב ורשמו לעצמכם למה הוא חשוב לכם ויותר חשוב מה המחיר שאתם משלמים כשאתם לא עושים אותו. תקראו את זה כל יום (לפני או אחרי הפעילות), תרגלו את הפעילות שלכם וזכרו שהקסם מתרחש בהתמדה.

אם יש לכם כבר שגרת בוקר, יותר מאשמח לשמוע עליה ולקבל ממכם השראה.

מחכה לשמוע ממכם

אוהבת אתכם תמיד, כמו שאתם בדיוק

דנה